Konfindustria, duke vlerësuar shkaqet e
krijimit dhe të menaxhimit të dobët të krizave shkatërruese në energji,
karburante si dhe crregullimit masiv të tregjeve, shpreh domosdosmërinë e
ndryshimeve të thella dhe sa më të shpejta në kabinetin qeveritar.
Së pari, kërkohet krijimi i Ministrisë
së Energjisë si portofol i vecantë. Është
krejtësisht e papërligjur, që sektori strategjik i energjisë elektrike dhe i
karburanteve, që së bashku përbëjnë një nga shtyllat kryesore të sotme dhe të
ardhme të ekonomisë kombëtare me mbi 2,2 miliard $/vit qarkullim dhe mbi 15% të
PPB, me ndikim të drejtëpërdrejtë për gjithë kategorittë e bizneseve dhe
qytetarët, të mos përfaqësohen si dikaster më vete. - Kriza e energjisë si
pasojë e keqmenaxhimit të plotë të rezervave të KESH gjatë vitit 2021 me shenja
të dukshme korrupsioni, -spekullimet tregtare të shitje-blerjes së energjisë, -
mosvënia në punë prej vitesh e Bursës së Energjisë APEX, - vonesat në zbatim të
projekteve energjitike të ripërteritshme, - cmimet e larta, cilësia shumë e
dobët dhe moskontrollet e rezervës së 3 mujore të karburanteve, - arbitrazhet
ndërkombëtare, etj., janë vetëm disa shembuj, që arsyetojnë kërkesën e
mësipërme.
Së dyti, kërkohet krijimi i Ministrisë
së Ekonomisë dhe Tregtisë si portofol i vecantë. Është përplasje e pastër interesash institucionale bashkimi i
financave me ekonominë në një ministri, sikurse është organizimi i sotëm. Në krizën 2021-22 ekonomia shqiptare tregoi
qartë që nuk ka konkurencë, ka prani masive kartelesh dhe monopolesh. Politikat
tregëtare janë tërësisht në favor të importit dhe kundër prodhimit të
brendshëm. Sa më sipër është vecanërisht me pasoja të rënda në raste të krizave
ekonomike. Krejtësisht pa oponencë institucionale financat janë të interesuara
për grumbullim sa më të shpejtë, në vlera sa më të mëdha dhe me cdo mjet të të
ardhurave në buxhet. Përmendim, se gjatë
krizës ekonomike më të rëndë për bizneset dhe qytetarët vetëm në muajt janar,
shkurt 2022 janë shtuar më afër 200 milion$ të ardhurat në buxhet e shtetit nga
rritja e cmimeve të importeve. Gjithashtu, prania edhe e përfaqësuesve të Ministrisë së Financave në
Bordin e Administrimit të Karburanteve është arsye që cmimi krahësimor i
shitjes me pakicë është të paktën 10-15 lekë/litër më i lartë. Pasojat janë
shkatërruese për ekonominë, industritë, prodhimin vendor dhe qytetarët
shqiptarë në afatgjatë.
|