Konfindustria i kërkon vendimarrjes politike të
ndërmarri nismën ligjore për shkrirjen e menjëhershme të Bordit të Trasparencës/BT
shoqëruar me themelimin e Entit Rregullator të Karburanteve/ERK. ERK të krijohet
si institucion i përhershëm, profesional dhe në varësi të Kuvendit të Shqipërisë,
sipas modeleve rajonale të provuara të sukseshme. BT është institucion i përkohshëmnë,
në varësinë e qeverisë dhe përbëhet në një akt te qartë konflikti interesi në
gjysmën e antarëve nga subjektet, që duhet të kontrollohen.
Konfindustria vlerëson, se Bordi i Trasparencës
në gjithë vendimarrjet e tij ka vepruar në dëm të interesit publik, duke
favorizuar qartësisht kartelin e karburanteve, sidomos në çmimet e tregut të shumicës dhe tarifat e operacioneve
portuale dhe depozituese, si dhe shtimin e sforcuar të të ardhurave publike me
pasoja të rënda për qytetarët, biznesin dhe ekonominë kombëtare në afatgjatë.
Rasti më i qartë i vendimarrjes klienteliste të
Bordit të Trasparencës është i datës 6/8/2022. Me një akt qartësisht sfidues
ndaj interesit publik dhe pa asnje shpjegim teknik shoqërues nga BT çmimi i
naftës u ul me vetëm 1 lek/litër, të paktën 20 here më të vogël, sesa bëhej e
mundur nga vlerësimet krahësimore të rënies së çmimeve në bursat ndërkombëtare.
Cmimi i naftës me pakicë duhej të ishte nën 200 lekë/litër.
Shqipëria ka sot cmimet e karburanteve nga më
të lartët në botë në vlerësim relativ dhe 20-30% në vlerësim absolut në rajon.
Sa më sipër shoqërohet më cilësi jashtë standarteve minimale ndërkombetare dhe abuzime
të rënda vjedhje të volumeve të shitjes së karburanteve. Ngarkesa fiskale është
nga më të lartat në rajon, duke nxitur qartësisht kontrabandën masive.
Kostot e abuzimit në sektorin e karburanteve shoqëruar
dhe me kontrabandën masive në dëm të buxhetit të shtetit, mund të arrijnë deri
në 500 milionë/vit në dëm të bizneseve, qytetarëve dhe zhvillimit ekonomik në
afatgjatë. Këtu nuk llogariten kostot e dëmëve mjedisore, shëndetësore,
makineri, pajisje dhe pasojat e drejtëpërdrejta në sektorët e tjerë të ekonomisë.
|