Konfindustria kërkon, që Kuvendi i Shqipërisë
të mos miratojë Marrëveshjen e Portit të Durrësit pa u njohur dhe vlerësuar paraprakisht
leverdisshmërinë ekonomike të projektit,
parë nga këndvështrimi i interesit publik. Gjithashtu, kërkohet përfshirja e
garancive ligjore, të domosdoshme në rastin e mosplotësimit të pritshmërive
financiare dhe/ose shkeljeve të mundshme të marrëveshjes nga koncesionari.
Konfindustria vlerëson, se pjesë e domosdoshme
e projektit të fisibilitetit duhet të jetë përfshirja jo vetëm e kostos dhe kohës
së ndërtimit të Portit të Ri të Durrësit, por edhe humbjet financiare, që do ti
shkaktohen ekonomisë kombëtare nga flukset e munguara të trafikut dhe rritja e mundshme
e kostove të përpunimit të mallrave të gjithë sektorëve industrialë dhe
bizneseve.
Në rast të kundërt, Shqipëria rrezikon të
humbasë dhe/ose të zhvlerësojë ndjeshëm një nga përparësitë kryesore strategjike
konkurenciale afatgjata të saj si industria e transportit detar të mallrave,
duke favorizuar portet e tjera të rajonit në Greqi, Malin e Zi, etj.
Gjithashtu, rrezikohet drejtpërdrejtë zhvleftësimi i financime të mëdha të
derisotme të kryera në infrastrukturën rrugore, që kanë patur Portin e Durrësit
si shtyllë mbështetëse fisibiliteti . Vlerësojmë, se vetëm në rrjetin rrugor të
autostradave nga Shqipëria dhe Kosova janë kryer 5-6 miliard euro investime të
deritashme.
Konfindustria vlerëson gjithashtu, se 80 ha ose
më shumë truall i Portit të Durrësit, që derdhet si kontribut shtetëror në
natyrë, në mungesë të garancive ligjore do të kthehen menjëherë nga pasuri e
shtetit shqiptar në pronë private të kompanisë koncesionare, që në castin e themelimit
të saj. Si i tillë, në rast mosmarrëveshjes së mundshme dhe në mungesë të
garancive ligjore të qarta të parashikuara në Marrëveshje dhe gjithë aktet
ligjore përkatëse, trualli portual nuk do të ketë asnjë mundesi për tu rikthyer
si pronë shtetërore, përvecse vendimit të Gjykatave Ndërkombëtare.
|